Ga direct naar: inhoud

Veelgestelde vragen

Is er iets niet duidelijk? Bekijk de onderstaande vragen en antwoorden. Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Onderaan de pagina staan onze contactgegevens.

 

Algemene vragen

De Stadspas Apeldoorn kunt u gebruiken bij winkels, verenigingen en organisaties die meedoen. Daar kunt u met de pas betalen of krijgt u korting. De Stadspas is er voor een aantal regelingen van de gemeente. Namelijk de RegelRecht regeling en/of de Kidskaart voor minima, de mantelzorgwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

De RegelRecht regeling en/of de Kidskaart is voor minima, de mantelzorgwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

Krijgt u de Stadspas voor het eerst, dan ontvangt u twee brieven.

In de eerste brief ontvangt u de Stadspas. In deze brief leest u hoe u uw pas aanmeldt en hoe u een account aanmaakt op deze website.

In de tweede brief ontvangt u een code. Met deze code kunt u de regeling op uw pas zetten. Deze brief krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen na de eerste brief. Let op: u kunt een code maar één keer gebruiken. De code is gekoppeld aan de pas. U kunt de code dus niet op een andere pas zetten.

Het kan zijn dat u meerdere passen ontvangt omdat uw partner of kind(eren) ook in aanmerking komen voor de regeling. In dat geval ontvangt u meerdere Stadspassen en codes. Zorg er voor dat u de juiste activatiecode gebruikt bij de juiste pas.

Wilt u na de activatie gebruik maken van uw pas? Ga dan naar een winkel, vereniging of organisatie die meedoet. Laat uw pas zien. Uw pas wordt gescand om te zien welke korting u krijgt of hoeveel tegoed u kunt inzetten. Als u tegoed inzet, wordt dit automatisch van uw pas afgeschreven. Uw saldo kunt u zien als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl.

Hebt u al een geregistreerde Stadspas en ontvangt u een aanvullende regeling, zoals de Kidskaart? Dan wordt het tegoed automatisch op de pas gezet. Maar hebt u de Stadspas nog niet geactiveerd, dan dient u dit eerst te doen.

Kom je in aanmerking voor de Regelrecht regeling of de mantelzorgwaardering dan krijg je automatisch een Stadspas binnen 15 werkdagen kosteloos toegestuurd.

U kunt een aanvraag voor de Regelrecht Regeling doen via de website: www.apeldoorn.nl/regelrecht. De Kidsregeling is niet aan te vragen, maar wordt op basis van leeftijd automatisch toegekend. Indien u de Stadspas geactiveerd heeft wordt dit tegoed automatisch op de Stadspas van uw kind(eren) bijgeschreven.

Een aanvraag voor de mantelzorgwaardering kunt u doen via Stichting de Kap op website: www.dekap.nl/mantelzorgwaardering.

De Stadspas wordt verstrekt aan minima uit de gemeente Apeldoorn. De mantelzorgwaardering en het kerstgeschenk kunnen aan personen buiten gemeente Apeldoorn worden uitgegeven.

U krijgt de Stadspas gratis. Maar let op, bent u uw pas kwijtgeraakt of is hij gestolen? Dan moet u €5,00 betalen voor een nieuwe pas. Neem hiervoor contact op met Loyaltygroup. Zij zullen uw pas blokkeren en een nieuw pas opsturen. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

De Stadspas is onbeperkt geldig maar de regelingen die erop staan niet. De regelingen hebben een einddatum. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van de regeling op uw Stadspas. De einddatum van uw regeling kunt u zien door in te loggen en op uw persoonlijke pagina te kijken.

Op uw persoonlijke pagina van de Stadspas Apeldoorn kunt u zien hoe u uw gegevens kunt wijzigen. Hebt u hulp nodig bij het wijzigingen van uw gegevens? Vraag dan een familielid, vriend of iemand anders in uw buurt om u hiermee te helpen.
Let op: ontvangt u een uitkering van de gemeente Apeldoorn, dan moet u ook de wijzigingen doorvoeren op www.apeldoorn.nl/veranderingen-doorgeven
Let op: als u gaat verhuizen, dan moet u dit ook aan de gemeente doorgeven via het verhuisformulier online of door het maken van een afspraak. Meer informatie daarover vindt u hier: https://www.apeldoorn.nl/verhuizen-1.

De algemene voorwaarden voor het gebruik van de pas vindt u op de website stadspas.apeldoorn.nl onder Proclaimer

Er zit geen leeftijdsgrens aan een Stadspas. Iedereen die in aanmerking komt voor de RegelRecht regeling, Kidskaart regeling, Mantelzorgwaardering of het kerstgeschenk van de gemeente Apeldoorn krijgt een Stadspas.

U dient uw pas goed te bewaren en niet weg te gooien. In het geval dat u volgend jaar weer in aanmerking komt voor een nieuwe regeling, wordt deze regeling weer automatisch op uw pas bijgeschreven.

Alle regelingen hebben een verschillende geldigheidsduur:

  • De Regelrecht Regeling is geldig van 1 maart tot 1 maart van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • Het School Kidskaart tegoed is geldig van 1 juli tot 1 november van het huidige kalenderjaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • Het Feestdagen Kidskaart tegoed is geldig van 1 november tot 1 februari van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • De Mantelzorgwaardering is geldig van 1 december tot 1 december van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • Het Kerstgeschenk tegoed (voor ambtenaren) is geldig van 15 december tot 15 december van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.


Regelingen, geld en kortingen gebruiken

Dat verschilt per korting. Sommige kortingen zijn maar één keer geldig, sommige kortingen kunt u een bepaalde periode gebruiken, sommige kunt u meerdere keren gebruiken en sommige kortingen hebben een onbeperkte geldigheid. Als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl kunt u op uw persoonlijke pagina zien welke acties voor u gelden.

Inloggen persoonlijke pagina: stadspas.apeldoorn.nl/mijn-pas/inloggen/

Nee, u kunt alleen maar gebruik maken van een regeling en/of korting op vertoon van uw Stadspas.

U kunt uw tegoed besteden bij alle aangesloten aanbieders op de website: Aanbieders - Stadspas Apeldoorn. Let op: Je kan de kidsregeling alleen inzetten bij aanbieders met een groen bolletje.

 


Problemen

Gebruik uw inloggegevens om in te loggen op uw account van de Stadspas en druk op de knop Vervangende Stadspas Aanvragen.

Let op: voor een vervangende pas betaalt u € 5,-

Uw oude pas wordt automatisch geblokkeerd en de nieuwe pas wordt binnen 5 werkdagen opgestuurd.

Vraag dan of uw familie, vrienden of hulpverlener u wilt helpen. U kunt ook binnenlopen bij de inloopspreekuren Centenkwesties op de volgende locaties:

  • Maandag 10.00 uur - 12.00 uur  Locatie Don Bosco, Sluisoordlaan 200
  • Dinsdag 10.00 uur - 12.00 uur  Locatie de Stolp, Violierenplein 104
  • Dinsdag 14.00 uur - 16.00 uur  Locatie CODA Dokzuid, 1e Wormenseweg 460
  • Donderdag 10.00 uur - 12.00 uur Locatie CODA Centrum, Vosselmanstraat 299

Komt u er echt niet uit? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. De gemeente Apeldoorn is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 (optie 1).

Voordat u kunt inloggen moet u eerst de Stadspas aanmelden en een account aanmaken. Daarna kunt u inloggen.

Bent u uw inloggegevens kwijt? U kunt uw wachtwoord resetten. Dit doet u via het inlogscherm van de website. U ontvangt dan een mail met instructies om uw wachtwoord te resetten.

Lukt het daarna nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met leverancier Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op kantoortijden via telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl

Nadat u de Stadspas hebt ontvangen krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen de code toegestuurd. Hebt  u na vijf werkdagen nog geen code ontvangen? Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl.

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

Hebt u een vraag over de pas en staat het antwoord hier niet bij? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 (optie 1)


Vragen van aanbieders

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.