Veelgestelde vragen

Is er iets niet duidelijk? Bekijk de onderstaande vragen en antwoorden. Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Onderaan de pagina staan onze contactgegevens.

 

Multifactor Authenticatie - MFA

Multifactor Authenticatie (MFA) is een authenticatie methode waarbij de online gebruiker twee of meer stappen succesvol moet doorlopen om toegang te krijgen tot een online account, zoals dat van de Stadspas. Vanaf dinsdag 21 mei om 9:00 uur kunt u op de Stadspas website alleen nog inloggen met gebruik van MFA. 

De eerste stap is het invoeren van het e-mailadres en wachtwoord, zoals u gewend bent. Nadat u op de knop inloggen drukt, wordt een code naar het gebruikte e-mailadres gestuurd. Deze code vult u in om in te kunnen loggen. 

Om gebruik te maken van MFA heeft u een geldig e-mailadres nodig. Heeft u geen geldig e-mailadres? Druk dan op de vraag Ik heb geen geldig e-mailadres, wat moet ik doen? 

Om in te loggen met MFA moet u een geldig e-mailadres geregistreerd hebben.

* Heeft u geen geldig e-mailadres geregistreerd, kijk dan bij de vraag Ik heb geen geldig e-mailadres, wat moet ik doen?

Stap 1. Inloggen

  • Selecteer ‘Mijn pas’ in het hoofdmenu en klik op Inloggen
  • Typ uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Inloggen
  • Als de inloggegevens goed zijn ingevoerd, verschijnt er een nieuw venster: code invoeren.

Venster code invoeren

Nu heeft u de code nodig die u per mail heeft ontvangen.

Als het e-mailadres en/of wachtwoord verkeerd worden ingevoerd, dan verschijnt een melding die aangeeft dat de inloggegevens incorrect zijn.

Stap 2. Ontvangen e-mailbericht met code

U heeft een e-mail ontvangen van de afzender Stadspas Apeldoorn met het onderwerp: code voor inloggen. Hierin staat de 6-cijferige code die u nodig heeft om verder in te loggen.

Verificatiecode in de e-mail

De code is vijf minuten geldig. Voert u de code niet binnen vijf minuten in, dan moet u opnieuw inloggen (zie Stap 1).

* Heeft u het bericht niet in Postvak In ontvangen? Controleer dan de SPAM box of de map met ongewenste berichten. Staat de mail er niet tussen? Controleer dan of u het juiste e-mailadres heeft ingevoerd heeft.

Stap 3. Code invoeren

  • Ga terug naar het inlogscherm op de website van de Stadspas
  • Voer de 6-cijferige code in

Code invoeren

U bent nu ingelogd

Wanneer de 6-cijferige code verkeerd is ingevoerd, dan kan deze niet opnieuw gebruikt worden. Voor een nieuwe code moet u opnieuw inloggen, zie Stap 1.

U moet eerst een geldig e-mailadres bij de stadspas geregistreerd hebben om in te kunnen loggen. Maak een geldig e-mailadres aan en neem dan contact op met Loyaltygroup. Dat kan per:

  1. mail naar helpdesk@loyaltygroup.nl. Vermeld in de mail altijd uw pasnummer, geboortedatum en het nieuwe e-mailadres.
  2. telefoon naar 0320 - 411 356.

Wanneer uw e-mailadres is aangepast, kunt u verder met inloggen. Zie Inloggen met MFA.

Heeft u meerdere passen zonder geldig e-mailadres? Maak voor elke pas een geldig e-mailadres aan en volg de bovenstaande stappen.


Algemene vragen

De Stadspas Apeldoorn kunt u gebruiken bij winkels, verenigingen en organisaties die meedoen. Daar kunt u met de pas betalen of krijgt u korting. De Stadspas is er voor een aantal regelingen van de gemeente. Namelijk de RegelRecht regeling en/of de Kidskaart voor minima, de mantelzorgwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

De RegelRecht regeling en/of de Kidskaart is voor minima, de mantelzorgwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

Krijgt u de Stadspas voor het eerst, dan ontvangt u twee brieven.

In de eerste brief ontvangt u de Stadspas. In deze brief leest u hoe u uw pas aanmeldt en hoe u een account aanmaakt op deze website.

In de tweede brief ontvangt u een code. Met deze code kunt u de regeling op uw pas zetten. Deze brief krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen na de eerste brief. Let op: u kunt een code maar één keer gebruiken. De code is gekoppeld aan de pas. U kunt de code dus niet op een andere pas zetten.

Het kan zijn dat u meerdere passen ontvangt omdat uw partner of kind(eren) ook in aanmerking komen voor de regeling. In dat geval ontvangt u meerdere Stadspassen en codes. Zorg er voor dat u de juiste activatiecode gebruikt bij de juiste pas.

Wilt u na de activatie gebruik maken van uw pas? Ga dan naar een winkel, vereniging of organisatie die meedoet. Laat uw pas zien. Uw pas wordt gescand om te zien welke korting u krijgt of hoeveel tegoed u kunt inzetten. Als u tegoed inzet, wordt dit automatisch van uw pas afgeschreven. Uw saldo kunt u zien als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl.

Hebt u al een geregistreerde Stadspas en ontvangt u een aanvullende regeling, zoals de Kidskaart? Dan wordt het tegoed automatisch op de pas gezet. Maar hebt u de Stadspas nog niet geactiveerd, dan dient u dit eerst te doen.

Kom je in aanmerking voor de Regelrecht regeling of de mantelzorgwaardering dan krijg je automatisch een Stadspas binnen 15 werkdagen kosteloos toegestuurd.

U kunt een aanvraag voor de Regelrecht Regeling doen via de website: www.apeldoorn.nl/regelrecht. De Kidsregeling is niet aan te vragen, maar wordt op basis van leeftijd automatisch toegekend. Indien u de Stadspas geactiveerd heeft wordt dit tegoed automatisch op de Stadspas van uw kind(eren) bijgeschreven.

Een aanvraag voor de mantelzorgwaardering kunt u doen via Stichting de Kap op website: www.dekap.nl/mantelzorgwaardering.

De Stadspas wordt verstrekt aan minima uit de gemeente Apeldoorn. De mantelzorgwaardering en het kerstgeschenk kunnen aan personen buiten gemeente Apeldoorn worden uitgegeven.

U krijgt de Stadspas gratis. Maar let op, bent u uw pas kwijtgeraakt of is hij gestolen? Dan moet u €5,00 betalen voor een nieuwe pas. Neem hiervoor contact op met Loyaltygroup. Zij zullen uw pas blokkeren en een nieuw pas opsturen. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

De Stadspas is onbeperkt geldig maar de regelingen die erop staan niet. De regelingen hebben een einddatum. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van de regeling op uw Stadspas. De einddatum van uw regeling kunt u zien door in te loggen en op uw persoonlijke pagina te kijken.

Op uw persoonlijke pagina van de Stadspas Apeldoorn kunt u zien hoe u uw gegevens kunt wijzigen. Hebt u hulp nodig bij het wijzigingen van uw gegevens? Vraag dan een familielid, vriend of iemand anders in uw buurt om u hiermee te helpen.
Let op: ontvangt u een uitkering van de gemeente Apeldoorn, dan moet u ook de wijzigingen doorvoeren op www.apeldoorn.nl/veranderingen-doorgeven
Let op: als u gaat verhuizen, dan moet u dit ook aan de gemeente doorgeven via het verhuisformulier online of door het maken van een afspraak. Meer informatie daarover vindt u hier: https://www.apeldoorn.nl/verhuizen-1.

De algemene voorwaarden voor het gebruik van de pas vindt u op de website stadspas.apeldoorn.nl onder Proclaimer

Er zit geen leeftijdsgrens aan een Stadspas. Iedereen die in aanmerking komt voor de RegelRecht regeling, Kidskaart regeling, Mantelzorgwaardering of het kerstgeschenk van de gemeente Apeldoorn krijgt een Stadspas.

U dient uw pas goed te bewaren en niet weg te gooien. In het geval dat u volgend jaar weer in aanmerking komt voor een nieuwe regeling, wordt deze regeling weer automatisch op uw pas bijgeschreven.

Alle regelingen hebben een verschillende geldigheidsduur:

  • De Regelrecht Regeling is geldig van 1 maart tot 1 maart van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • Het School Kidskaart tegoed is geldig van 1 juli tot 1 november van het huidige kalenderjaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • Het Feestdagen Kidskaart tegoed is geldig van 1 november tot 1 februari van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • De Mantelzorgwaardering is geldig van 1 december tot 1 december van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.
  • Het Kerstgeschenk tegoed (voor ambtenaren) is geldig van 15 december tot 15 december van het daaropvolgende jaar. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.


Regelingen, geld en kortingen gebruiken

Dat verschilt per korting. Sommige kortingen zijn maar één keer geldig, sommige kortingen kunt u een bepaalde periode gebruiken, sommige kunt u meerdere keren gebruiken en sommige kortingen hebben een onbeperkte geldigheid. Als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl kunt u op uw persoonlijke pagina zien welke acties voor u gelden.

Inloggen persoonlijke pagina: stadspas.apeldoorn.nl/mijn-pas/inloggen/

Nee, u kunt alleen maar gebruik maken van een regeling en/of korting op vertoon van uw Stadspas.

U kunt uw tegoed besteden bij alle aangesloten aanbieders op de website: Aanbieders - Stadspas Apeldoorn. Let op: Je kan de kidsregeling alleen inzetten bij aanbieders met een groen bolletje.

 


Problemen

Gebruik uw inloggegevens om in te loggen op uw account van de Stadspas en druk op de knop Vervangende Stadspas Aanvragen.

Let op: voor een vervangende pas betaalt u € 5,-

Uw oude pas wordt automatisch geblokkeerd en de nieuwe pas wordt binnen 5 werkdagen opgestuurd.

Vraag dan of uw familie, vrienden of hulpverlener u wilt helpen. U kunt ook binnenlopen bij de inloopspreekuren van Samen055 op de volgende locaties:

  • Samen055 Noord: Zilverschoon 4. Maandag van 10 tot 12 uur en donderdag van 14 tot 16 uur.
  • Samen055 Oost: Violierenplein 104. Dinsdag van 10 tot 12 uur. Donderdag van 14 tot 16 uur.
  • Samen055 Zuid: 1e Wormenseweg 460. Dinsdag en donderdag van 14 tot 16 uur.
  • Samen055 West: Dokter Rodbardlaan 5. Maandag van 14 tot 16 uur. Woensdag van 10 tot 12 uur.

Komt u er echt niet uit? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. De gemeente Apeldoorn is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer 055 - 580 1140 (optie 2).

Voordat u kunt inloggen moet u eerst de Stadspas aanmelden en een account aanmaken. Daarna kunt u inloggen.

Bent u uw inloggegevens kwijt? U kunt uw wachtwoord resetten. Dit doet u via het inlogscherm van de website. U ontvangt dan een mail met instructies om uw wachtwoord te resetten.

Lukt het daarna nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met leverancier Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op kantoortijden via telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl

Nadat u de Stadspas hebt ontvangen krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen de code toegestuurd. Hebt  u na vijf werkdagen nog geen code ontvangen? Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl.

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

Hebt u een vraag over de pas en staat het antwoord hier niet bij? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 (optie 1)