Veel gestelde vragen

Is er iets niet duidelijk? Bekijk de onderstaande vragen en antwoorden. Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Onderaan de pagina staan onze contactgegevens.

 

Algemene vragen

De Stadspas Apeldoorn kunt u gebruiken bij winkels, verenigingen en organisaties die meedoen. Daar kunt u met de pas betalen of krijgt u korting. De Stadspas is er voor een aantal regelingen van de gemeente. Namelijk de RegelRecht regeling en/of de Kidskaart voor minima, de mantelzorgerwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

De Stadspas is er voor een aantal regelingen van de gemeente. Namelijk de RegelRecht regeling en/of de Kidskaart voor minima, de mantelzorgerwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

Als u een Stadspas krijgt, ontvangt u twee brieven.

In de eerste brief ontvangt u de Stadspas. In deze brief leest u hoe u uw pas aanmeldt en hoe u een account aanmaakt op deze website.

In de tweede brief ontvang u een code. Met deze code kunt u de regeling op uw pas zetten. Deze brief krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen na de eerste brief. Let op: u kunt een code maar één keer gebruiken. De code is gekoppeld aan de pas. U kunt de code dus niet op een andere pas zetten.

Het kan zijn dat u meerdere passen ontvangt omdat uw partner of kind(eren) ook in aanmerking komen voor de regeling. In dat geval ontvang u meerdere Stadspassen en codes. Zorg er voor dat u de juiste activatiecode gebruikt bij de juiste pas.

Wilt u gebruik maken van uw pas? Ga dan naar een winkel, vereniging of organisatie die meedoet. Laat uw pas zien. Uw pas wordt gescand om te zien welke korting u krijgt of hoeveel  geld u kunt inzetten. Als u geld inzet, wordt dit automatisch van uw pas afgeschreven. Uw saldo kunt u zien als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl.

U krijgt een pas als u een van de gemeentelijke regeling krijgt.

Een aanvraag voor de Regelrecht Regeling kunt u doen via de website: www.apeldoorn.nl/regelrecht

Hebt u eerder een RegelRecht strippenkaart of Kidskaart gekregen en krijgt u dit jaar die regeling weer? Dan hoeft u geen nieuwe aanvraag te doen en ontvangt u automatisch de Stadspas.

Een aanvraag voor de mantelzorgwaardering kunt u doen via Stichting de Kap op website: https://www.dekap.nl/mantelzorgwaardering

Na de aanvraag krijg u een reactie of uw aanvraag is goedgekeurd. Is uw aanvraag goedgekeurd, dan ontvang u binnen 15 werkdagen automatisch en kosteloos de Stadspas.

De Stadspas wordt verstrekt aan minima uit de gemeente Apeldoorn. De mantelzorgwaardering en het kerstgeschenk kunnen aan personen buiten gemeente Apeldoorn worden uitgegeven.

U krijgt de Stadspas gratis. Maar let op, bent u uw pas kwijtgeraakt of is hij gestolen? Dan moet u €5,00 betalen voor een nieuwe pas. Neem hiertoe contact op met Loyaltygroup. Zij zullen uw pas blokkeren en een nieuw pas opsturen. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

De Stadspas is onbeperkt geldig maar de regelingen die erop staan niet. De regelingen hebben een einddatum. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van de regeling op uw Stadspas. De einddatum van uw regeling kunt u zien door in te loggen en op uw persoonlijke pagina te kijken.

Op uw persoonlijke pagina van de Stadspas Apeldoorn kunt u zien hoe u uw gegevens kunt wijzigen. Hebt u hulp nodig bij het wijzigingen van uw gegevens? Vraag dan een familielid, vriend of iemand anders in uw buurt om u hiermee te helpen.
Let op: ontvangt u een uitkering van de gemeente Apeldoorn, dan moet u ook de wijzigingen doorvoeren op www.apeldoorn.nl/veranderingen-doorgeven
Let op: als u gaat verhuizen, dan moet u dit ook aan de gemeente doorgeven via het verhuisformulier online of door het maken van een afspraak. Meer informatie daarover vindt u hier: https://www.apeldoorn.nl/verhuizen-1.

De algemene voorwaarden voor het gebruik van de pas vind u op de website stadspas.apeldoorn.nl onder Proclaimer.

Er zit geen leeftijdsgrens aan een Stadspas. Iedereen die in aanmerking komt voor de RegelRecht regeling, Kidskaart, Mantelzorgwaardering of het kerstgeschenk van de gemeente Apeldoorn krijgt een Stadspas. Krijgt uw kind de Kidskaart? Dan krijgt uw kind een eigen Stadspas en een eigen code.

Nee, doe dat niet. In het geval dat u volgend jaar weer in aanmerking komt voor nieuw regeling, wordt deze regeling automatisch op uw pas gezet.


Regelingen, geld en kortingen gebruiken

Dat verschilt per actie. Sommige acties zijn maar een keer geldig, sommige acties kunt u een bepaalde periode gebruiken, sommige kunt u meerdere keren gebruiken en sommige hebben een onbeperkte geldigheid. Als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl kunt u op uw persoonlijke pagina zien welke acties voor u gelden.
Let op: door coronamaatregelen zijn veel winkels dicht, daarom ziet u weinig kortingsacties op uw persoonlijke pagina.

Nee, u kunt alleen maar gebruik maken van de regeling en/of de actie(s) op vertoon van uw pas.


Problemen

Neem dan contact op met Loyaltygroup, zij zullen uw pas blokkeren kunnen u een nieuw pas opsturen.. Loyaltygroup is bereikbaar via telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Let op: voor een nieuwe pas betaalt u €5.

Vraag dan of uw familie, vrienden of hulpverlener u wilt helpen. U kunt ook binnenlopen bij de inloopspreekuren Centenkwesties op de volgende locaties:

  • Maandag van 10.00 tot 12.00 uur bij locatie Don Bosco, Sluisoordlaan 200
  • Dinsdag van 10.00 tot 12.00 uur bij locatie de Stolp, Violierenplein 101
  • Dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur bij locatie CODA Dok zuid, 1e Wormenseweg 460

Komt u er echt niet uit? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 of via het e-mailadres: regelrecht@apeldoorn.nl.

Voordat u kunt inloggen moet u eerst de Stadspas aanmelden en een account aanmaken. Daarna kunt u inloggen.

Bent u uw inloggegevens kwijt? U kunt uw wachtwoord resetten. Dit doet u via het inlogscherm van de website. U ontvangt dan een mail met instructies om uw wachtwoord te resetten.

Lukt het daarna nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met leverancier Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op kantoortijden via telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl

Nadat u de Stadspas hebt ontvangen krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen de code toegestuurd. Hebt  u na vijf werkdagen nog geen code ontvangen? Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl.

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

Heb u een vraag over de pas en staat het antwoord hier niet bij? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 of via het e-mailadres: regelrecht@apeldoorn.nl.


Vragen van aanbieders

Dit kan op dit moment nog niet. In het lopende jaar kunt  zich aanmelden voor deelname aan de pas via de website. U moet dan wel voldoen aan de algemene voorwaarden.

Wilt u daar alvast meer informatie over dan kunt u een e-mail sturen naar: deelnemerregelrecht@apeldoorn.nl

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.