Ga direct naar: inhoud

Veel gestelde vragen

Is er iets niet duidelijk? Bekijk de onderstaande vragen en antwoorden. Heeft u uw antwoord niet kunnen vinden? Onderaan de pagina staan onze contactgegevens.

 

Algemene vragen

De Stadspas Apeldoorn kunt u gebruiken bij winkels, verenigingen en organisaties die meedoen. Daar kunt u met de pas betalen of krijgt u korting. De Stadspas is er voor een aantal regelingen van de gemeente. Namelijk de RegelRecht regeling en/of de Kidskaart voor minima, de mantelzorgerwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

De RegelRecht regeling en/of de Kidskaart is voor minima, de mantelzorgerwaardering voor mantelzorgers en het kerstgeschenk voor ambtenaren van de gemeente Apeldoorn.

Krijgt u de Stadspas voor het eerst, dan ontvangt u twee brieven.

In de eerste brief ontvangt u de Stadspas. In deze brief leest u hoe u uw pas aanmeldt en hoe u een account aanmaakt op deze website.

In de tweede brief ontvangt u een code. Met deze code kunt u de regeling op uw pas zetten. Deze brief krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen na de eerste brief. Let op: u kunt een code maar één keer gebruiken. De code is gekoppeld aan de pas. U kunt de code dus niet op een andere pas zetten.

Het kan zijn dat u meerdere passen ontvangt omdat uw partner of kind(eren) ook in aanmerking komen voor de regeling. In dat geval ontvangt u meerdere Stadspassen en codes. Zorg er voor dat u de juiste activatiecode gebruikt bij de juiste pas.

Wilt u na de activatie gebruik maken van uw pas? Ga dan naar een winkel, vereniging of organisatie die meedoet. Laat uw pas zien. Uw pas wordt gescand om te zien welke korting u krijgt of hoeveel tegoed u kunt inzetten. Als u tegoed inzet, wordt dit automatisch van uw pas afgeschreven. Uw saldo kunt u zien als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl.

Hebt u al een geregistreerde Stadspas en ontvangt u een aanvullende regeling, zoals de Kidskaart? Dan wordt het tegoed automatisch op de pas gezet. Maar hebt u de Stadspas nog niet geactiveerd, dan dient u dit eerst te doen.

Indien u de Stadspas niet automatisch ontvangt, kunt u een aanvraag voor de Regelrecht Regeling doen via de website: www.apeldoorn.nl/regelrecht.

Een aanvraag voor de mantelzorgwaardering kunt u doen via Stichting de Kap op website: https://www.dekap.nl/mantelzorgwaardering

Is uw aanvraag toegekend, dan ontvangt u binnen 15 werkdagen automatisch en kosteloos de Stadspas.

De Stadspas wordt verstrekt aan minima uit de gemeente Apeldoorn. De mantelzorgwaardering en het kerstgeschenk kunnen aan personen buiten gemeente Apeldoorn worden uitgegeven.

U krijgt de Stadspas gratis. Maar let op, bent u uw pas kwijtgeraakt of is hij gestolen? Dan moet u €5,00 betalen voor een nieuwe pas. Neem hiertoe contact op met Loyaltygroup. Zij zullen uw pas blokkeren en een nieuw pas opsturen. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

De Stadspas is onbeperkt geldig maar de regelingen die erop staan niet. De regelingen hebben een einddatum. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van de regeling op uw Stadspas. De einddatum van uw regeling kunt u zien door in te loggen en op uw persoonlijke pagina te kijken.

Op uw persoonlijke pagina van de Stadspas Apeldoorn kunt u zien hoe u uw gegevens kunt wijzigen. Hebt u hulp nodig bij het wijzigingen van uw gegevens? Vraag dan een familielid, vriend of iemand anders in uw buurt om u hiermee te helpen.
Let op: ontvangt u een uitkering van de gemeente Apeldoorn, dan moet u ook de wijzigingen doorvoeren op www.apeldoorn.nl/veranderingen-doorgeven
Let op: als u gaat verhuizen, dan moet u dit ook aan de gemeente doorgeven via het verhuisformulier online of door het maken van een afspraak. Meer informatie daarover vindt u hier: https://www.apeldoorn.nl/verhuizen-1.

De algemene voorwaarden voor het gebruik van de pas vindt u op de website stadspas.apeldoorn.nl onder Proclaimer

Er zit geen leeftijdsgrens aan een Stadspas. Iedereen die in aanmerking komt voor de RegelRecht regeling, Kidskaart regeling, Mantelzorgwaardering of het kerstgeschenk van de gemeente Apeldoorn krijgt een Stadspas.

U dient uw pas goed te bewaren en niet weg te gooien. In het geval dat u volgend jaar weer in aanmerking komt voor een nieuwe regeling, wordt deze regeling weer automatisch op uw pas bijgeschreven.


Regelingen, geld en kortingen gebruiken

Dat verschilt per actie. Sommige acties zijn maar een keer geldig, sommige acties kunt u een bepaalde periode gebruiken, sommige kunt u meerdere keren gebruiken en sommige hebben een onbeperkte geldigheid. Als u inlogt op stadspas.apeldoorn.nl kunt u op uw persoonlijke pagina zien welke acties voor u gelden.

Nee, u kunt alleen maar gebruik maken van de regeling en/of de actie(s) op vertoon van uw Stadspas.


Problemen

Neem dan contact op met Loyaltygroup, zij zullen uw pas blokkeren kunnen u een nieuw pas opsturen. Loyaltygroup is bereikbaar via telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Let op: voor een nieuwe pas betaalt u €5.

Vraag dan of uw familie, vrienden of hulpverlener u wilt helpen. U kunt ook binnenlopen bij de inloopspreekuren Centenkwesties op de volgende locaties:

  • Maandag van 10.00 tot 12.00 uur bij locatie Don Bosco, Sluisoordlaan 200
  • Dinsdag van 10.00 tot 12.00 uur bij locatie de Stolp, Violierenplein 101
  • Dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur bij locatie CODA Dok zuid, 1e Wormenseweg 460

Komt u er echt niet uit? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 of via het e-mailadres: regelrecht@apeldoorn.nl.

Voordat u kunt inloggen moet u eerst de Stadspas aanmelden en een account aanmaken. Daarna kunt u inloggen.

Bent u uw inloggegevens kwijt? U kunt uw wachtwoord resetten. Dit doet u via het inlogscherm van de website. U ontvangt dan een mail met instructies om uw wachtwoord te resetten.

Lukt het daarna nog niet om in te loggen? Neem dan contact op met leverancier Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op kantoortijden via telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl

Nadat u de Stadspas hebt ontvangen krijgt u binnen drie tot vijf werkdagen de code toegestuurd. Hebt  u na vijf werkdagen nog geen code ontvangen? Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl.

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 41 13 56. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.

Heb u een vraag over de pas en staat het antwoord hier niet bij? Neem dan contact op met de gemeente Apeldoorn. We zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 14 055 of via het e-mailadres: regelrecht@apeldoorn.nl.


Vragen van aanbieders

Dit kan op dit moment nog niet. In het lopende jaar kunt zich aanmelden voor deelname aan de pas via de website. U moet dan wel voldoen aan de algemene voorwaarden.

Wilt u daar alvast meer informatie over dan kunt u een e-mail sturen naar: deelnemerregelrecht@apeldoorn.nl

Neem dan contact op met Loyaltygroup. Loyaltygroup is bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356. Of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl. Zij helpen u graag verder.


School Kidskaart

Het School Kidskaart tegoed is geldig van 1 juli 2021 tot 1 november 2021. Daarna vervalt uw tegoed en kunt u er geen gebruik meer van maken.

U kunt uw School Kidskaart tegoed besteden bij alle aangesloten aanbieders op de website: Aanbieders - Stadspas Apeldoorn waar het icoontje Kidsregeling achter staat.

Het School Kidskaart tegoed heeft voorrang op het RegelRecht tegoed i.v.m. een kortere geldigheidsduur. Dat betekent dat bij besteding van de Stadspas eerst het tegoed van de School Kidskaart afgeschreven wordt.